Aktuality

náhled Fortuna MSFL Muži A

Prostějovský Večerník vyzpovídal marketingového manažera fotbalového Vyškova

Mít zajímavou práci, která je zároveň koníčkem. A navíc ji mít v oboru, který člověk vystuduje. Zdaleka ne každému se tohle podaří. Někteří naopak mají tohle štěstí, že se k podobné pracovní příležitosti dostanou hned po škole. To je také případ Prostějovana Dominika Lišky. Dvacetiletý mladík poté, co vystudoval Střední odbornou školu podníkání a obchodu vyrazil za vysokoškolským studiem. Zároveň ale vzal práci, jejímž prostřednictvím zůstane v oboru a bude se věnovat svému oblíbenému sportu, tedy fotbalu. Už ve dvaceti letech se stal marketingovým manažerem fotbalového klubu MFK Vyškov, který aktuálně hraje MSFL.

 

Jak jste se dostal k práci markeťáka ve Vyškově?

"O nabídce této práce mě informoval můj táta, který ve Vyškově zastává funkci šéftrenéra mládeže. Řekl mi, že Vyškov hledá někoho, kdo by pohnul s marketingem MFK. Domluvil jsem si tedy schůzku s jednatelem klubu panem Chalupeckým, se kterým jsme si sedli jak pracovně, tak lidsky a domluvili se na spolupráci."

Váhal jste dlouho nad nabídkou?

"Určitě ne. Nabídka pana Chalupeckého mi otevírala dveře do světa poloprofesionálního, časem snad profesionálního fotbalu, což je sektor, kde bych rád pracoval po celý život."

Co vše je náplní Vaší práce? Co Vás na ní baví nejvíce?

"Přesný název mé práce jsme s jednatelem klubu uvedli jako Vedoucí marketingového sektoru. Mým hlavním úkolem je obeznamovat širší a širší veřejnost s činností klubu. Do mých kompetencí také patří získávání sponzorů, což je ale pro tým hrající MSFL docela těžké… Nejvíc mě baví starat se o facebookový a instagramový profil klubu, je to velmi vděčné, člověk rychle vidí výsledky. Zrovna jsme na facebooku spustili sbírku na podporu vyškovské nemocnice v boji proti koronaviru, doufám, že akce bude úspěšná."

Máš nynější pozici jako plný úvazek?

"Mým hlavním úvazkem je stále studium (úsměv), studuji ekonomiku na univerzitě v Olomouci a tohle, ačkoliv mě velmi naplňuje, beru stále jen jako přivýdělek."

Jak obtížné nebo naopak snadné zatím bylo nalákat lidi na fotbal?

"Je to neskutečně těžké. Bohužel musím říct, že lidé ve Vyškově měli asi nepříliš dobrý vztah s dřívějším vedením a ten zlý dojem tam zůstal dodnes. Spolu s jednatelem a prezidentem klubu se snažíme veřejnost přesvědčit o tom, že se spolu se změnou vedení změnila i situace v klubu. Je to ale velmi těžké. Pro jaro 2020, jsme měli připraveno několik marketingových akcí, čímž jsme chtěli dosáhnout vyšší návštěvnosti, no virus nám to zamezil. Snad na podzim."

Jakým způsobem koronavirus ovlivnil dění v klubu, případně Vaší práci?

"Stejně jako asi všechny sportovce to zasáhlo i nás. Pro jarní část jsme získali řadu skvělých hráčů včele s Michalem Ordošem, věřili jsme, že v tabulce budeme stoupat vzhůru, ale dopadlo to, jak to dopadlo… Mně osobně to omezilo jen částečně. Není sice moc o čem psát na webu, či sociálních sítích, ale je alespoň čas připravovat marketingové plány na novou sezónu. Snažím se i tuto práci využít k dobrým skutkům, jakou je již zmíněná sbírka."

Chtěl byste v oboru pokračovat i v budoucnu? Nebo Vás lákají i jiné pracovní možnosti?

"Samozřejmě. Marketing v oblasti sportu je něco co chci dělat už od střední. Přál bych si dělat tuto práci na plný úvazek v profesionálním klubu. Nicméně, takovým mým celoživotním snem je práce sportovního ředitele, uvidíme, co přinese čas."

 

ZDROJ: Prostějovský Večerník