Metodika mládeže
Metodická práce s mládeží v týmu MFK Vyškov – U11,U10,U9,U8,U7,U6
Úvodní ustanovení
Tato metodika vychází z koncepce práce s mládeží v MFK Vyškov
Cíle Smyslem a cílem práce s mládeží je systematicky a cíleně vychovávaní kvalitní sportovce a fotbalisty, formování a rozvoj osobnosti a vychovávat vůdčí a sebevědomé osobnosti.
Metody pro výchovu úspěšného sportovce je nutné systematicky pracovat na rozvoji sportovně – výkonnostním i osobnostním
Sportovně – výkonnostní rozvoj
Dlouhodobé, střednědobé i krátkodobé plánování tréninkového procesu s cílem zvyšování výkonnosti hráčů a řetězení jejich dovednosti
Systematicky posouvat hráče z komfortní zóny do zóny nekomfortní – zvyšování nároků na jednotlivé hráče
Osobnostní rozvoj
Podporovat v dětech ,vítězného ducha – nepotlačovat rozvoj osobnosti na úkor týmu (zejména v nejmladších kategoriích)
Vést děti k pravidlům fair play
Učit děti základním sociálně – interakčním návykům (kamarádství, spolupráce, atd.)
Učit děti samostatnosti
Etapy sportovního tréninku
S ohledem na trendy v současném světovém fotbale (rychlost hry a zmenšování herního prostoru) je potřeba se zaměřit na všestranný herní i pohybový rozvoj, zvládání elementárních herních dovedností.
V nejmladších věkových kategoriích U8, U7, U6 je důležité nehrát na výsledky (samozřejmě chtít vyhrát ,mít,, vítězného ducha“ ,ale ne za každou cenu) na úkor správného rozvoje schopností a dovedností, které momentálně nemusí přinášet výsledek ,ale jsou základem pro úspěšný přechod do kategorie dospělých (pro uplatnění). Např: nesvazovat taktiku ,vždy, i přes počáteční neúspěchy, klást důraz na kreativitu hráčů na všech postech ,vždy vyvíjet snahu o konstruktivní řešení herních situací nejen v klidu ,ale i pod tlakem.
Etapa základního tréninku
Základní charakteristickou této etapy je prohlubování osvojených schopností a dovedností, rozvoj motorických a koordinačních dovedností a postupné řetězení osvojených dovedností
Starší přípravka U10, U11
V kategorii starších přípravek postupně nabývá na významu THV. Postupně je větší důraz kladen na kombinaci a vnímání celého prostoru hřiště. Přesto rozvoj individuality nesmí být potlačován na úkor týmu. V kategoriích starší přípravek již dochází k mírné (individuální) specializaci, přesto jezde stále preferována univerzálnost a rotování postech.